Soms

12-03-2014 10:38

Ik zit buiten in het zonnetje en ik denk na over het leven. De vragen wat als? Waarom? en kan ik wel? komen opspelen. Wat als ik dit allemaal niet had? Wat als ik nooit ziek was. Dus geen trombose, geen hartziekte en geen bloedziekte. Betekend dat dan dat ik gezond zou zijn? Dat ik ander soort kind was doordat mijn leven op rolletjes liep.. Zou ik dan anders omgaan met de mensen om me heen? Had ik dan wel het kind, tiener en puber kunnen zijn die ik wilde zijn? Mijn ouders op de proef stellen door te laat thuis te komen in het weekend, lekker losgaan en alle dingen doen die ik nu niet mag... Op zulke vragen zal ik nooit antwoord krijgen of eigenlijk willen. Ook wil ik niet weten hoe mijn toekomst eruit ziet ondanks dat ik daar ook vragen over heb.. Kan ik wel een man vinden die weet om te gaan met mijn ziek zijn? Kan ik überhaupt kinderen krijgen waar ik heel erg naar verlang. Kan ik wel oud worden? Op de momenten als het tegen zit komen juist de waarom vragen.. Waarom is dit mij overkomen? Waarom ik en niet een ander? Waarom heb ik 3 verschillende dingen en niet gewoon voor het gemak 1 ziekte? 

Ik ben christelijk opgevoed dus ik heb ook andere vragen in mijn hoofd. Waarom heeft God dit laten gebeuren? Had Hij niet in kunnen grijpen? Wat voor bedoeling heeft dit alles?  Dit zijn ook weer vragen waar ik geen antwoord op heb en misschien ook niet wil. 

Vaak zeg ik tegen anderen dat dit mij gevormd heeft. Ik ben volwassener dan mijn leeftijdsgenootjes in mijn doen en laten. Ik denk na over dingen waar ik op mijn leeftijd eigenlijk niet over hoef na te denken. 

Ik ben anderhalf jaar geleden een vriendin verloren en ja dat heeft mij ontzettend bewust gemaakt dat ik dankbaar mag zijn dat ik leef. Ondanks al mijn ongemakken en de pijn die ik voel. Ik moet genieten van mijn leven die ik nu leef en niet nadenken over de vragen die ik heb want het kan zomaar zijn dat er morgen geen morgen meer is...

Terug

Contact

Trombose

06-10946101

© 2014 Trombose en wat nu?

Maak een gratis websiteWebnode