Je ziet er niet ziek uit..

18-02-2014 20:05

Hier heb ik veel mee te maken.
Altijd als ik ergens mijn verhaal doe zeggen ze: Je ziet er uit als een hele gezonde meid.
Ja maar zo zie ik er dan wel uit maar het is niet zo.
Ik zet een masker op. Ik wil vrolijk zijn. Ik wil alles kunnen wat anderen kunnen. Ik wil ja ik wil alles!!!!
En nee dit kan niet..

Soms wilde ik dat trombose zichtbaar was. Dat je niks hoeft uit te leggen maar dat je gelijk aan iemand kon zien oh die heeft dus trombose. Dat je het een beetje vergelijkt als iemand zijn been heeft gebroken. Dan zie je het. Dat is stukken makkelijker dan dat ze altijd maar zeggen: 'je ziet er niet ziek uit'.
Nee moet dat dan? Moet je elke dag laten zien dat je 'ziek' bent? Dat je niet alles kunt wat anderen wel kunnen? Dat je ontzettend veel baalmomenten hebt? Dat je veel pijn hebt? Dat je elke dag geconfronteerd word met jouw ziek zijn door de medicijnen die je slikt?

Het zijn zoveel vragen, waar ik in ieder geval elke dag mee word geconfronteerd. Ik wil niet laten zien dat het tegen zit of dat ik dus veel pijn heb. Ik wil gewoon leven. Ik wil gewoon niet bezig zijn met mijn beperkingen, maar dat word ik wel. Elke dag opnieuw.

Ik wil zoveel maar het kan gewoon niet. Ik wil niet leven in de onzekerheid. De onzekerheid dat de trombose terugkomt en de onzekerheid dat je niet weet of je een hele dag kan lopen. Het zijn zoveel dingen die je in de onzekerheid brengt. Trombose, het klinkt alsof het niet ernstig is, maar als je het hebt dan kan je er niet om heen. Ik heb het vertrouwen in mijn lijf kwijt geraakt of ik het terug krijg is de vraag....

Terug

Contact

Trombose

06-10946101

© 2014 Trombose en wat nu?

Maak een gratis websiteWebnode