Mijn ideale toekomstbeeld.

23-09-2015 20:11

Mijn toekomst zie ik erg rooskleurig, ik denk na over de dingen die na mijn idee belangrijk zijn. Het plaatje trouwen, kinderen krijgen, kleinkinderen krijgen en tussendoor nog werken. Dat is mijn ideaal plaatje. Of ik hier aan kan voldoen is maar vraag. In mijn hoofd is dit mogelijk en zeker niet onmogelijk. 

Alleen het zijn de mensen om me heen die dit verstoren. De angst bij hun dat ik uiteindelijk de persoon ben die niet ver meer kan lopen, vaker in een rolstoel moet zitten, eerder overlijd doordat ik nou eenmaal een geopeerd hart heb. Het besef dat ik eigenlijk niet alleen ziek ben is niet te omschrijven met 1 woord. Ik denk dat ik alleen ziek ben. Dat ik zelf de persoon ben die alle lasten draagt en dat ik zelf alles moet doorstaan. Alleen ik ben er achter gekomen dat dit niet zo is. De mensen die ik lief heb doorstaan dit allemaal met mij mee. De angst van een uitslag uit het ziekenhuis, de worstelingen die ze van mij zien als ik weer eens een keer veel pijn heb en vooral de worstelingen met de tegenslagen die ik te verwerken heb.

 
Ik doe dit niet alleen. Ik doe dit samen met de mensen om mij heen. Hun zijn degene die mij steunen maar ook degene die mij met beide benen op de grond zet en zegt: Han, leef nou van dag tot dag. Probeer in het nu te leven in plaats van zo bezig te zijn met de toekomst. Pluk de dag. Zo kan je het ook noemen en laten we dat dan maar tot mijn levensmotto maken.
 
 
 

Terug

Contact

Trombose

06-10946101

© 2014 Trombose en wat nu?

Maak een gratis websiteWebnode