Iets kostbaars

21-05-2014 21:18

Iedereen heeft wel iets waar hij of zij veel waarde aan hecht. Denk aan een kettinkje, ring, foto's, familie, vrienden of noem maar iets op. Voor jou is dit dan kostbaar. Als ik naar mezelf kijk heb ik verschillende dingen wat mijn kostbaar is. Als ik kijk naar spullen is dat een ring die ik van mijn opa & oma heb gekregen of ik denk aan een stoel waar ik altijd met mijn opa in zat en die nu op mijn kamer staat.  Als ik niet denk aan spullen dan denk ik wel aan mijn familie en vrienden. Zonder hun was ik nergens dus dank daarvoor lieve mensen!

Eigenlijk moet ik en vele anderen niet alleen kostbaar om gaan met spullen en of mensen. Het belangrijkste van alles vergeten we. We zouden ook kostbaar moeten omgaan met ons lichaam. Ons lichaam behandelen als een diamant. Waar je heel voorzichting mee om gaat. Niet ergens in een doosje stopt en hem niet meer laten glanzen. Nee, zo moeten we er niet mee om gaan.

Mijn lichaam moet ik gaan omarmen als iets kostbaars. Iets wat ik niet kwijt wil en wil laten glanzen. Alleen mijn lichaam moet nog hetzelfde gaan denken als mijn verstand. Mijn lijf houd mij tegen om dingen te doen terwijl mijn verstand iets anders wilt. Dus het word belangrijk om nou eens mijn lijf te behandelen zoals ik mijn sieraden behandel. Het is misschien een rare vergelijking maar het slaat wel ergens op. Iets kostbaars behandel je als iets iets kostbaars, Dus waarom behandel ik mijn lichaam dan niet zo? 

Mijn lichaam laat mij soms in de steek dus waarom zou ik hem dan als een diamant behandelen? Waarom zou ik er zo lief voor zijn als ik er gewoon helemaal niks voor terug krijg? Af en toe zet ik dus liever mijn lijf bij het oud vuil dan dat ik mijn lijf behandel als iets kostbaars enne, daar gaat hopelijk verandering in komen! 

Terug

Contact

Trombose

06-10946101

© 2014 Trombose en wat nu?

Maak een gratis websiteWebnode